ROVATOK

FELADVÁNYOK

BETŰTÉSZTA

ASSZOGRAMMA

JÁTÉKOK

KVÍZJÁTÉK

FÓRUM

REGISZTRÁCIÓ

A mai nap képe

nap képe

Küldj be te is képet!
Képeslapküldés

Keresés az oldalon:

Friss fórum:
Feladványok (17309)
Nyomasevics Bobacsek (1166)
A hét kérdése (2023)
Játékok (1164)
Tőlem Nektek (12374)
Szívből szóló versek (1134)
Hónap feladványa (683)
A nap képe (3875)
csak úgy.. (4528)
Szuper zenék (117)
játékos javítás (1655)
Betűtészta (2974)
Kinek Ki (616)
Havi toplista (166)
asszogramma (1843)

 > Még több fórum

A hét kérdése:

Jelentkezz be a heti kérdéshez!

 > régebbi kérdések
 > kérdés beküldés

Legolvasottabbak:
IQ teszt
Egy angliai egyetem kutatásai
Varázsgömb
Hipnózis
Agyscanner

 

Kenyérfélék és péksütemények

 
    2006.03.21.  yoda     
A friss pékáruk piacán is teret nyertek a hipermarketek, bár a magyar lakosság legnagyobb része változatlanul a kisebb önkiszolgáló üzletekben vásárol kenyeret és péksüteményt. Étkezési szokásaink folyamatos változásával újra egyre nagyobb népszerűségnek örvend a barna kenyér.

Hirdetés




Töretlen a kenyérfélék és péksütemények kedveltsége Magyarországon. Ezt bizonyos mértékben alátámasztja az a tény is, hogy hazánkban a friss pékáruk az akciós újságokban hirdetett termékek közel 8 százalékát adták úgy 2004-ben, mint a tavalyi évben is. Mindazonáltal megváltoztak a magyarok péksütemény- és kenyérvásárlási, illetve fogyasztási szokásai – derül ki a GfK Hungária ezirányú kutatásainak eredményeiből.

A GfK Shopping Monitor tanulmány rávilágít arra, hogy bár a háztartások elsődleges beszerzési forrását 2005-ben a korábbiakhoz képest változatlanul – és a 2000-ben mértnél mintegy 7 százalékkal nagyobb arányban – a kisebb önkiszolgáló boltok jelentették, addig egyes más csatornák szerepe alapvetően megváltozott. Míg az évezred első évében a háztartások mindössze csupán 15 százaléka vásárolt kenyeret és péksüteményt a hipermarketekben, addig 2005-ben már 34 százalékuk említette a hipermarketeket beszerzési forrásként. Ez a jelenség természetesen magyarázható a hipermarketek 2000. évi mérsékeltebb jelenlétével és az azóta eltelt öt évben végbement jelentős terjeszkedésükkel és piacszerzésükkel is. A vásárlók visszajelzése alapján a piac legnagyobb veszteseként a szakosodott boltok említhetők. Bár öt évvel ezelőtt a háztartásoknak még mintegy 22 százaléka a kisebb péküzletekben szerezte be mindennapi kenyerét, a tavalyi évben ugyanez már csupán tízből egyre volt igaz. A szupermarketek és nem önkiszolgáló üzletek stabilan tartják piacrészüket, a diszkontáruházak pedig még növekedésre is képesek voltak e piacon.

A rendszerváltás óta újra egyre nagyobb népszerűségnek örvend, mondhatni reneszánszát éli a – például nyugati szomszédainknál az üzletek polcain nagyobb arányban megtalálható – barna kenyér. A GfK étkezési szokásokat vizsgáló tanulmányának adatai szerint 1989-ben honfitársaink saját bevallásuk szerint hetente 6 alkalommal fogyasztottak fehér kenyeret és egyszer barna kenyeret. Az ezt követő évek során ez az arány viszont egyértelműen a barna kenyér irányába tolódott: 2005-ben a lakosság több mint fele (58 százaléka) fogyasztott különösen szívesen barna kenyeret, és a fogyasztás is egyre gyakoribb lett, miközben a fehér kenyér némiképp veszített kedveltségéből. A barna kenyeret a kutatási eredmények alapján nagyobb arányban fogyasztanak – az egészséges életmódot feltehetően inkább szem előtt tartó – fővárosi lakosok, a 60 év alattiak, a magasabb jövedelműek és a magasabb iskolai végzettségűek.


  Kapcsolódó cikkek

  -  Étkezési szokások 2005
  -  Gyufáért az utcára?


Felhasználónév:

Jelszó:

Jelszóemlékeztető



Friss feladványok:
 Betűpótlás 3.
 Stációk 11.
 Betű- és képrejtvények 14.
 Művészi anagramma 26.
 Cím nélkül
 Eszperente felelet
 Szám-logika 4.

Hirdetés

© 2017 DigitalAge

impresszum  ::  médiaajánlat  ::  segítség  ::  ajánló  ::  kezdőlapnak  ::  kedvencekhez   RSS